Monday 26 September 2016

HAJAT/DOA

Setiap individu pasti mempunyai keinginan atau hajat dalam kehidupanya , tetapi kita tidak pasti apa sebenar yang apa yang berlaku dan siapa yang mencapaikan setiap keinginan kita.
Dalam ilmu KEROHANIAN kami mengkaji dan cuba memahami apa sebenarnya yang berlaku dalam setiap keinginan seseorang.
Pada setiap individu terdapat DUA jenis KUMPULAN TENAGA tanpa kita sedari. Satu TENAGA berasaskan NUR(CAHAYA) dan lagi satu tenaga ia berasaskan NAR ( API).Jika kita berhajat pada sesuatu keinginan kita maka salah satu kumpulan TENAGA ini akan keluar dari badan kita tanpa di sedari dan TENAGA ini yang akan mencapaikan apa yang kita hajati.
Persoalan disini apakah perbezaan diantara TENAGA NAR atau NUR apa bila ia keluar dari badan kita dalam kita berhajat?
Kebiasaan TENAGA NAR yang terpancar dan mengurus keinginan kita dgn cara yang agak kurang baik , kerana sifat sifat pada TENAGA NAR lebih pada kerakusan , menindas, memusnah, memperdaya , dan pelbagai lagi . TENAGA NAR akan cuba mendapat kan apa jua keinginan kita walau dgn cara merampas hak org lain tanpa kita sedari. Contohnya seseorang yang berkehendakkan JODOH dalam KEADAAN TENAGA NAR yang berkerja jodoh akan di dtg kan dalam keadaan yang teruk, penuh dgn nafsu. JODOH yang hadir kepada keadaan individu itu juga lebih kepada individu yang mempunyai TENAGA NAR juga.TENAGA NAR juga mendatang kan rezeki-rezeki dgn cara yang jahat seperti menipu , mengambil hak org lain , berhutang dgn banyak,memperdaya org lain dan banyak lagi. TENAGA NAR juga akan mendatang kan kawan -kawan dan org keliling yang rapat dgn kita yang bersifat kurang baik dalam kelakuannya. Dalam erti kata segala keinginan kita yang terhasil dari TENAGA NAR lebih membawa kepada bahagia sementara dan derita yang banyak.
Kebiasaan TENAGA NUR pula yang terpancar dan mengurus keinginan kita lebih tersusun dan rapi dalam kehidupan , kerana TENAGA NUR yang keluar dari badan seseorang menyusun keinginan kita dgn tidak mengambil hak org lain, lebih tidak pada penipuan , lebih kepada sifat-sifat yang lebih sempurna berbanding TENAGA NAR.TENAGA NUR akan menyusun peluang -peluang yang lebih baik , mengatur kehidupan lebih sempurna dan kehidupan akan lebih menuju kepada kebahagiaan yang berpanjangan. TENAGA NUR juga akan mendatangkan kawan kawan , org keliling yang rapat dgn kita juga yang lebih kepada sifat -sifat yang lebih baik, 
Oleh yang demikian kita harus menilai diri kita sama ada kita ini banyak mengeluarkan TENAGA NUR atau TENAGA NAR dari badan kita sendiri,
Dengan amalan amalan kerohanian juga boleh terhasil amalan yang sama ada menguatkan TENAGA NAR atau NUR tanpa kita sedar, seseorang harus faham dan mengerti dalam setiap amalan yang mereka laku kan walau dgn amalan ayat - ayat atau kaedah kaedah kerohanian yang lain.
Seseorang yang harus belajar dan fahami diri nya sedalam mungkin agar jelas bahawa amalan nya menguatkan NUR atau NAR . 

No comments:

Post a Comment